Tuesday 18 November 2014

2015 BAKAL TIBA...INSHA'ALLAH

TUGAS  BARU

2015.....dengan tugasan baru, mungkin akan menyebabkan blog ini tidak akan dikemaskini lagi....mungkin. Saya telah berkhidmat di sekolah ini semenjak 2003....dengan tugasan,
2004                PEN SU PEPERIKSAAN DALAMAN
2005-2009        KETUA PANITIA
2010-2011        SU PMR
2012                SU PMR dan SU PBS
2013-2014        SU PBS
2015                TUGAS BARU

saya harap, sekurang-kurang saya dapat berkongsi ilmu...meluahkan perasaan....jika saya masih terlibat dalam hal-hal berkaitan PBS...insha'Allah saya akan teruskan blog. 

SELAMAT BERCUTI SEMUA.....SEMOGA KITA SEMUA DIANUGERAHI KESIHATAN YANG BAIK DAN MAMPU TERUS BERKHIDMAT......MAAFKAN SAYA JIKA ADA PENULISAN YANG MENGURIS HATI.

5 comments:

  1. As slm puan..sy shahida dari sek men imtiaz k.trg..maaf mengganggu. Sy ada satu soalan memandangkan puan banyak ilmu tentang SPS ni..Untuk menu SEGAK, ada dalam 14org pelajar yang apabila sy klik ikon pencil, ada kuar popup msg "REKOD TELAH DITAMBAH"..Harap puan dapat bantu sy selesaikan masalah ni. Buntu sudah :p

    ReplyDelete
  2. Wa'alaikumsalam....jangan risau, tidak menganggu. Sebenarnya saya tak byk ilmu tentang sps sebab ia bukan tugas saya, saya SU PBS. Namun bila SPS tidak mendaftarkan murid dlm SPS, saya terpaksa campur tangan. Perkara ini memang berlaku kepada seorang murid saya tetapi Negeri Perak ada membekalkan satu perisian untuk mengira SEGAK, maka saya hanya menggunakan perisian itu untuk mencetak pelaporan murid itu sahaja. Salah satu cara lagi, daftarkan semula murid itu menggunakan no Surat Beranak dalam SPS dan isi markah segak mereka. Kemudian klik tidak aktif pada murid itu selepas berjaya membuat cetakan. Harap membantu.

    ReplyDelete
  3. Salam puan,saya nak tanya..adakah tugas su kokurikulum dan su pajsk sama?

    ReplyDelete
  4. PAJSK adalah salah satu komponen PBS dibawah Unit Kokurikulum, maka secara tidak langsung ia adalah tanggungjawab PK Kokurkulum. Menjadi beban kepada SU Kokurikulum jika markah SEGAK dipertanggungjawabkan kepadanya. Oleh kerana SEGAK dilaksanakan semasa PdP Pend Jasmani maka lebh baik ia dipantau pelaksanaan oleh Ketua Panitia Pend Jasmani. Manakal aktiviti kokuriikulum barulah dipertangunggjawabkan kepada SU Kokurikulum dengan dibantu oleh penyelaras unit sukan dan permainan, beruniform, kelab, persatuan.
    Jadi.....tugas su kokurikulum adalah tidak sama dengan tugas su pajsk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macamana pun semua adalah bergantung kepada pihak pentadbiran sekolah......saya hanya menjelaskan berdasarkan kefahaman daripada Buku Panduan Pengurusan PBS. Setakat ini pihak sekolah menerima dengan baik, Harap membantu.

      Delete