Wednesday 29 October 2014

KEMASUKAN MARKAH PAJSK OKTOBER 2014

Pernah saya menghantar email kepada pihak Kementerian bertanyakan aplikasi bagi kemasukan markah PAJSK. Ini balasan email yang diperolehi,

Mohd Rashid Mean (rashid.mean@moe.gov.my) is not on your Guest List
Approve sender | Approve domain 
Semua aplikasi baru. Tunggu arahan.
Sent from my iPhone


Balasan ini bertarikh 7 August 2014, so saya pun senyap. Hari berlalu hari demi hari dan pada 29 October 2014 jam 5.32 pagi bila saya membuka portal PPD ada pula arahan ini....

4.Sehubungan dengan itu, mohon kerjasama tuan memberi kebenaran kepada Penolong Kanan Kokurikulum untuk menghadiri bengkel ini. Pegawai berkenaan juga perlu membawa bersama komputer riba, broadbad dan maklumat yang berkaitan mengenai markah kokurikulum murid Tingkatan 3 bagi Tahun 2014 yang akan di isi melalui laman sesawang url - http://sps.l bestarinet.net/SPS Pegawai berkenaan boleh membuat tuntutan perjalanan berdasarkan pekeliling yang sedang berkuatkuasa sekarang. Jika ada sebarang pertanyaan sila hubungi pegawai dijabatan ini, Cik Farahdila Bt. Abu Seman di talian 012-5136491.


Saya tak gelak tapi sekarang saya nak gelak...HAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHA....so on the dot saya buka pulak sps.......ohhhhhh whatssss apa yang ada dalam sps ni......

Sampai sekolah.....flash kad...buka bilik.....makan makan, okay.....siapa yang bertanggungjawab dengan SPS ni. Ok...dapat, ASAP saya nak senarai nama guru kelas Tingkatan 3 dan password utk login SPS mereka. Masuk kelas......

Jam 11.00 pagi...mula operasi,  duduk dengan admin SPS, gerodak SPS....oh noooooo. Kerja berat terpaksa dilakukan...apa kan daya.

Jam 12.40 tengahari telah mencuba memasukkan markah SEGAK, SUKAN DAN PERMAINAN, UNIT BERUNIFOM...untuk NAVIN,
testing....cetak....yesss berjaya.

Pada saat ini sedang mendaftarkan murid Tingkatan 3....then mendaftarkan ke dalam kelas....then baru masuk markah SEGAK.

Jam 11.00 malam SPS tergendala untuk kerja kerja pembaikan..... boleh rest sekarang.

Petang tadi baru saya dapat info dari my hubby......pengemaskinian SPS telah diarahkan....ada pihak yang telah dipanggil..........??????? siapa???

*PASTIKAN SPS SEKOLAH ADALAH SENTIASA DIKEMASKINI.....
 PENGAJARAN*

3/11/2014 - semua telah selesai, kecuali 2 pelajar masalah sps dan 2 pelajar
                 masalah aplikasi SEGAK. (bukan masalah kami...ok)
4/11/2014 - jam 1.02 tengahari, 2 pelajar yang tidak dapat dipindahkan
                 ke kelas mereka...berjaya dipindahkan dan markah mereka
                 telah berjaya dicetak. Namun 2 pelajar lagi masih bermasalah,
                 a. key in berat dan tinggi.....BMI tidak diperoses.
                 b. proses key in sudah dilakukan tetapi tiada rekod dalam cetakan.
                     Menu PAPAR juga tidak keluar...bila klik menu pensil....keluar
                     rekod telah ditambah.





3 comments:

  1. Masalah yg sm jg berlaku dgn sy...sy dah email mslh tersbt blm dpt respond lg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Cik Noor Azalina, saya dah selesai semua .....caranya untuk markah SEGAK 2 org murid ni saya cetak menggunakan aplikasi SEGAK yang dibekalkan oleh JPN. Hasil cetakan lebih kurang sama.

      Delete
  2. Kbnyakan skola yg keyin ialah guru pjk. Tp arahan skola sy ialah guru kelas. Guru kelas bnyk prkara nak urus dgn mngajar n menanda kertas kelas2 peperiksaan sedangkn guru pj hny mngjr pj n tidak pgg kelas pula. Mohon pncerahan segera

    ReplyDelete