Sunday 7 December 2014

Meeting 4 - 6/12/2014

Alhamdulillah, meeting kali ini Allah SWT kurniakan kesihatan yang baik. Fokus perbincangan dapat saya hayati dan ikuti dengan baik. Saya suka sangat bila membincangkan hala tuju pendidikan....kesungguhan individu tertentu untuk menjayakan kemenjadian murid/insan tanpa dibatasi oleh birokrasi dan politik.
         Saya lebih suka melaksanakan tugasan sebaik yang mungkin....semampu yang mungkin walaupun ada kepincangan pada sistem tertentu. Kerana prinsip saya, kurangkan kelemahan yang ada dengan menambah nilai kebaikan kepada tugasan tersebut/atau selesaikan secara positif dengan memastikan murid tetap mendapat menafaat. 
              Saya yakin dengan prinsip dan langkah ini kerana berkenalan dengan Datuk Dr, yang sanggup bergerak kemana sahaja tanpa mengira kekangan masa dan wang ringgit demi menghasilkan insan berkualiti dan mampu menerajui negara di persada dunia.......menjadikan saya cukup bersyukur menjadi pendidik.
            Setiap pendidik perlu malakukan perubahan dalam corak PdP masing masing...itu adalah realiti. Kemampuan menghasilkan soalan dan teknik penyoalan yang berkesan perlu digarap dan diperbaiki. Walaupun mungkin kita gagal mengubah budaya hidup masyarakat.....namun kita telah berusaha, dan mungkin kita telah mengubah seseorang. InshaAllah.

No comments:

Post a Comment